Løbeskader

Hos Osteopaterne Skanderborg er vi eksperter i at finde og behandle årsagen til løbeskader som springerknæ, løberknæ og skinnebensbetændelse så de ikke vender tilbage. Vi vejleder desuden i genoptræningsøvelser efter skadespause.

Løb af blevet én af de mest populære motionsformer i Danmark og mange prøver formen af med både halve og hele maratonløb. Det er sundt, men også en belastning for kroppen. Særligt, hvis du griber din træning forkert an, eller hvis du har en skjult problematik i din krop, som fremprovokeres af hård træning som løb.

Typiske løbeskader er:

• Knæsmerter
  • Springerknæ, løberknæ
  • Hælspore (læs mere om hælspore)
  • Skinnebensbetændelse
  • Achillessenebetændelse
  • Fibersprængning

Smerten kan ofte afhjælpes med en træningspause, men i nogle tilfælde kommer smerten igen, når træning genoptages. Grunden til dette kan være, at årsagen til smerten måske stammer fra et andet sted i kroppen eller fra en uhensigtsmæssig løbeteknik.

Behandling af løbeskader hos Osteopaterne Skanderborg

Hos Osteopaterne Skanderborg oplever vi at mange har effekt af osteopatisk behandling af både akutte og længerevarende løbeskader. Vi foretager en grundig undersøgelse af hele din krop og din livsstil for at finde årsagen til den smerte, du oplever ved løb.

EKSEMPEL: En knæsmerte behøver ikke stamme fra en problematik i knæet. Den kan i stedet stamme fra en fejlstilling i bækkenet, og vi vil i denne situation fokusere på at rette denne fejlstilling i dit bækken.

Vi vejleder dig desuden i kost og genoptræningsøvelser, så du kan få din aktive livsstil tilbage hurtigst muligt.