Osteopaterne Skanderborg tilbyder en unik og effektfuld behandling af sportsskader som fibersprængning, springerknæ, skinnebensbetændelse og muskelsmerter. Du får både en effektfuld manuel behandling samt råd og vejledning i træningsøvelser og kost, så du hurtigt kan komme tilbage til din favoritsport igen.

Sportsskader kan være frustrerende og hæmmende. Bedst som man er i sit livs form og har lagt ambitiøse planer for fremtiden, opstår en skade, som sætter en brat stopper for både træning og fremtidsdrømmene.

Hos Osteopaterne Skanderborg sætter vi derfor alt ind på at behandle din sportsskade og rådgive dig i effektive genoptræningsøvelser, så du hurtigst muligt kan vende tilbage til din favoritsport.

Vi er eksperter i at behandle følgende sportsskader

• Løberknæ, springerknæ, korsbåndsskade (læs mere om knæsmerter)
  • Løbeskader (læs mere om løbeskader)
  • Skinnebensbetændelse
  • Tennis- og golfalbue (læs mere om tennis- og golfalbue)
  • Overbelastede eller overrevne sener (fx achillessene)
  • Betændelse i slimsæk
  • Overbelastningsskader
  • Ledbåndsskader

Behandling af sportsskader hos Osteopaterne Skanderborg

Vores behandling af sportsskader vil altid tage udgangspunkt i en grundig individuel undersøgelse af din skade, tidligere skader eller sygdom og livsstil. På den måde vil vi mere præcist kunne lokalisere og behandle årsagen til din skade, så den ikke vender tilbage igen.

EKSEMPEL: En overbelastningsskade som fx skinnebensbetændelse, kan den være opstået pga. nedsat bevægelighed eller fejlstilling i fod, bækken eller hofte. Den manglende bevægelighed kan medføre, at vævet omkring skinnebenet belastes forkert og ikke modtager tilstrækkelig næring og ilt. Behandlingen vil i dette tilfælde bestå i at rette fejlstillingen og skabe mere plads og bevægelighed i området. Derudover vil vi arbejde på at optimere kredsløbet, så du opnår hurtigere heling.

Vi rådgiver dig desuden i kost og relevante træningsøvelser, så du undgår tilbagefald og hurtigst muligt kan dyrke din favoritsport igen.
Læs mere om vores behandlingsteknikker.